جمعه ۶ مهر ۱۴۰۳ |۲۳ ربیع‌الاول ۱۴۴۶ | Sep 27, 2024
مطیعی

حوزه/ همزمان با هفته دفاع مقدس، جمعی از فرماندهان ارشد نظامی و انتظامی استان سمنان در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در استان سمنان، ضمن تجدید میثاق با آرمان‌های بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره) و شهدای گلگون کفن انقلاب اسلامی، آمادگی خود را برای تبعیت از فرامین فرماندهی معظم کل قوا حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای اعلام کردند.

به گزارش خبرگزاری حوزه از سمنان، همزمان با هفته دفاع مقدس، جمعی از فرماندهان ارشد نظامی و انتظامی استان سمنان در دیدار با حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه سمنان، ضمن تجدید میثاق با آرمان‌های بنیانگذار کبیر جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی(ره) و شهدای گلگون کفن انقلاب اسلامی، آمادگی خود را برای تبعیت از فرامین فرماندهی معظم کل قوا حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای(مدظله العالی) اعلام کردند.

در این دیدار که مسئولان دفاتر نمایندگی ولی‌فقیه و رؤسای عقیدتی سیاسی مجموعه‌های نظامی و انتظامی استان نیز حضور داشتند، حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی با تبریک فرارسیدن هفته دفاع مقدس و نیز هفته وحدت، به رهنمودهای مقام معظم رهبری در خصوص امت اسلامی اشاره کرد و گفت: وقتی از امت سخن می‌گوییم، منظور امت واحده اسلامی است که در اهداف و انگیزه‌ها یکپارچه و منسجم عمل می‌کند، بنابراین هزینه‌های آنان نیز کمتر خواهد شد.

نماینده رهبر معظم انقلاب در استان «دشمن واحد» را یکی از مؤلفه‌های مهم تعریف امت اسلامی دانست و افزود: اگر به نقطه مطلوب تشکیل امت واحده دست یابیم، نتیجه‌ای بزرگ و ماندگار را از آن خود خواهیم کرد.

امام جمعه سمنان با بیان اینکه دغدغه‌مندی نسبت به مشکلات و مسائل اجزای امت، از دیگر ویژگی‌های امت واحده است، گفت: اگر به معنای واقعی کلمه به امت واحده دست پیدا کنیم دیگر هیچ کشوری به خود اجازه نمی‌دهد برخلاف اراده امت اسلامی یا ملت‌های آزاده با رژیم غاصب صهیونیستی مبادلات اقتصادی و یا روابط سیاسی داشته باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی با یادآوری وقایع هشت‌سال دفاع مقدس، به وحدت و انسجام ارکان مختلف کشور و عموم مردم در برابر دشمن اشاره کرد و افزود: پیروزی ملت ایران در برابر ابرقدرت‌ها در آن دوران مرهون انسجام و یکپارچگی همگان بود.

وی تشکیل گروه‌های مختلف مقاومت در منطقه را از ثمرات پیروزی انقلاب اسلامی دانست و گفت: وجود مجموعه بزرگ و تنومندی مانند حزب‌الله لبنان از برکات انقلاب اسلامی است که امروز با تمام قوا در برابر صهیونیست‌ها و استکبار ایستاده است و البته باید از آن درس گرفت.

نماینده ولی‌فقیه در استان با تاکید بر آمادگی آحاد ملت ایران بویژه نیروهای مسلح برای مقابله با تهدیدات دشمنان اظهار کرد: اگر می‌خواهیم به تشکیل امت واحده دست پیدا کنیم لازم است این کار را از خودمان و سطوح کوچک‌تر آغاز و اهدافی نظیر تمدن‌سازی و ظهور را جایگزین مسائل خُرد شخصی یا گروهی کنیم.

امام جمعه سمنان انتظار فرج را به حرکت و اقدام برای ظهور حضرت ولی‌عصر(عج) تفسیر کرد و گفت: اگر چنین مسیری طی شد و آمادگی خود را برای تبعیت از فرامین امام زمان(عج) و نائب ایشان در عمل نشان دادیم، می‌توانیم مدعی انتظار فرج باشیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی غفلت از خودسازی و کادرسازی پس از پایان جنگ را یکی از عوامل بروز برخی مشکلات اجتماعی و سیاسی در دهه‌های گذشته دانست و افزود: اگر از تهذیب و خودسازی در بخش‌های مختلف جامعه غفلت کنیم شاهد پیامدهای گسترده آن خواهیم بود.

وی با تاکید بر حفظ آمادگی نیروهای مسلح بویژه بسیج برای مقابله با تهدیدات در مقاطع خاص ادامه داد: مقام معظم رهبری بارها تاکید فرمودند جوانان امروز اگر از جوانان سال‌های دفاع مقدس بالاتر نباشند پایین‌تر نیستند لذا نباید تحت‌تأثیر بزرگنمایی ریزش‌ها قرار بگیریم.

نماینده رهبر معظم انقلاب در استان با انتقاد از زیر سؤال بردن ارزش‌های دفاع مقدس و شبهه‌افکنی در خصوص دستاوردهای آن تصریح کرد: کسانی که تحت عناوین مختلف، هشت‌سال ایستادگی و فداکاری ملت ایران را زیرسوال می‌برند بدانند این کار خیانت به ملت، شهدا، ایثارگران، جانبازان، آزادگان و خانواده‌های معظم شهدا است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مطیعی با یادآوری سخنان تأمل برانگیز امام خمینی(ره) در پاسخ به اظهارات یکی از چهره‌های سیاسی سال‌های نخست انقلاب گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در تداوم سیره امام راحل(ره)، دستاوردهای متعددی از جمله عزت و اقتدار اسلام و نظام، دفع تهدیدات دشمنان و آشکارسازی چهره مزوّرانه استکبار و مواردی دیگر را برای هشت‌سال دفاع مقدس برشمردند که مهمترین آن‌ها انجام تکلیف در برابر خداوند متعال است.

امام جمعه سمنان ادامه داد: همگان می‌دانند اگر آن ایثار و فداکاری رزمندگان اسلام در هشت‌سال دفاع مقدس نبود امروز سرنوشت نظام، انقلاب و ایران مشخص نبود!

رئیس شورای سیاستگذاری کنگره سه‌هزار شهید استان سمنان، کنار گذاشتن گزینه نظامی را یکی دیگر از دستاوردهای هشت‌سال دفاع مقدس عنوان کرد و گفت: ایران امروز به سطحی از توانمندی دفاعی و نظامی دست یافته است که دشمنان از انتقال تکنولوژی آن به گروه‌های مقاومت واهمه دارند که این امر ره‌آورد هشت‌سال دفاع مقدس است.

نماینده ولی‌فقیه در استان، دفاع مقدس و شهدا، جانبازان، ایثارگران و آزادگان را گنجینه‌ای بی‌بدیل از سرمایه‌های متنوع فرهنگی، سیاسی و اجتماعی نامید و خاطرنشان کرد: هیچ‌کس در تلخی‌ها و دشواری‌های جنگ تردید ندارد اما وقتی این مفهوم با ارزش‌های اسلامی و الهی و دفاع از هویت دینی و ملی همراه می‌شود معنا و ارزش پیدا می‌کند چراکه هدف آن برخلاف سایر جنگها سلطه و سیطره بر دیگران نیست!

در ابتدای این دیدار امیر «بهادر خواجه‌وند» فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر ۵۸ ذوالفقار شاهرود در سخنانی با تبریک هفته دفاع مقدس و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گلگون کفن انقلاب اسلامی بویژه سه‌هزار شهید استان سمنان، بر آمادگی، انسجام و یکپارچگی نیروهای مسلح استان برای دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی و تمامیت ارضی ایران تاکید کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha